تبلیغات
ناظرحضرت - بادام زمینی؛ کاهش یا افزایش وزن؟

لوگوی سایت


دانلود نرم افزار, یوزرنیم و پسورد نود32 ,فایل آپدیت آفلاین نود32, کلید های کاسپراسکای,آپدیت اویرا,آپدیت مکافی

موضوعات

آخرین ارسالی ها

آپدیت آفلاین نود32 به تاریخ 1392/07/09 بانک ویروس8861
یوزرنیم و پسوردهای جدید نود32 به تاریخ 1392/07/09 یا 2013/10/01
فایل آپدیت آفلاین اویرا به تاریخ 1392/01/15 یا 2013/04/04(همراه آموزش آپدیت)
دانلود آپدیت مکافی به تاریخ 1392/01/15
آپدیت کارت گرافیک
دانلود ESET NOD32 Antivirus & Smart Security 6.0.314.0 Final نسخه 32 و 64 بیتی
دانلود Avira Antivirus Premium / Internet Security 2013 13.0.0.3499 Final نسخه پولی با کرک
کلیدهای جدید کاسپراسکای به تاریخ 1392/01/04
آپدیت آفلاین آنتی ویروس AVG
دانلود آپدیت آفلاین آنتی ویروس آواست AVAST به تاریخ 2013/03/21
فایل آپدیت آفلاین کاسپراسکای به تاریخ 1391/10/23 یا 2013/01/12 ( لینک مستقیم)
کلید فعالسازی ویندوز 8 همه نسخه ها
دانلود نرم افزار پخش تمامی فرمت های مالتی مدیا – KMPlayer v3.4.0.55
دانلود نرم افزار Multi Flash Kit 2.10.30
دانلود مستقیم مروگر گوگل کروم Google Chrome 24.0.1312.1 Dev

نظرسنجی

نظر شما درباره قالب جدید




آمار بازدید

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

امکانات

بادام زمینی؛ کاهش یا افزایش وزن؟

بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است. خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود.

بادام زمینی

بادام زمینی و کره ی بادام زمینی برای سلامتی مفید هستند.

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است.

در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است.

بادام زمینی و سلامت قلب

بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است.

خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود. مصرف بادام زمینی به میزان روزانه 5/1 انس پیشنهاد می شود که چیزی در حدود 42 گرم است و 240 کیلو کالری انر‍‍ژی دارد. بهتر است این میزان به دو قسمت تقسیم شده و در دو میان وعده استفاده شود.

بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در

مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود

افزایش وزن می شود

اگر ذائقه ی شما می پذیرد آن را به سالادتان اضافه کنید.
بادام زمینی

بادام زمینی و کاهش وزن

بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟

مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.

یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.

به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!!!!

بادام زمینی و افزایش وزن

کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن. بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود افزایش وزن می شود.

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی

یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است

اگر دنبال افزایش وزن هستید باید مواد غذایی پرانرژی و مغذی بخورید ولی این دلیلی بر مصرف هله و هوله ها (JUNK FOOD) نیست!

برچسب غذایی بادام زمینی بوداده و نمکی در هر سروینگ(28 گرم)

کالری 160 کیلو کالری

چربی کل 14 گرم

سدیم 95 میلی گرم

پتاسیم 200 میلی گرم

کربوهیدرات 5 گرم

فیبر 2 گرم

پروتئین 7 گرم


منبع: تبیان